Nog meer bezoek - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Silvie van der Zee - WaarBenJij.nu Nog meer bezoek - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Silvie van der Zee - WaarBenJij.nu

Nog meer bezoek

Door: Silvie

Blijf op de hoogte en volg Silvie

07 Mei 2014 | Spanje, Barcelona

Afgelopen week was Mariska op bezoek. Heel leuk om elkaar na lange tijd weer eens te zien.

Woensdagavond zijn we lekker uit eten geweest, en donderdag zijn we de berg Tibidabo opgegaan. Je kunt daar komen door vanaf Plaza Catalunya de trein te nemen en vanaf daar met een 100 jaar oude blauwe tram naar boven te gaan. Bij aankomst boven zijn er verschillende restaurants en kun je nog verder met de funicular, een ander soort tram. Boven op de berg staat een prachtige kathedraal met een beeld van Jezus op het dak, een beetje zoals dat grote beeld in Rio de Janeiro. Je kunt in de kathedraal met de lift helemaal naar de voeten van het beeld gaan, en dat is hoog! Terwijl ik met alle macht probeerde mijn hoogtevrees te onderdrukken, maakte Mariska ondertussen prachtige foto’s :-) Verder is er op Tibidabo een pretpark en een bos, waar we nog even rondgekeken hebben.

De dag erna was het prachtig weer en zijn we naar een groot park geweest. Natuurlijk moest er ook nog een beetje geshopt worden, maar niet te lang :-) Voor de lunch hebben we bij een Indiaas restaurant bij mij in de straat gegeten. Dat was voor mij de eerste keer dat ik Indiaas at en het is goed bevallen. Lekker hoor, al die curry’s en naanbrood! ’s Avonds zijn we tapas gaan eten in een leuk restaurantje en daarna gingen we naar de Magic Fountain.

Zaterdag zijn we Barcelona uit geweest. Voor mij was dat, na Girona, de tweede keer. Dit keer was de bestemming Tarragona, een leuk plaatsje met veel Romeinse overblijfselen, zoals een amfitheater, een renbaan, grote delen van de stadsmuur, etc. Ongetwijfeld was er nog veel meer van te zien in de musea, maar vanwege het mooie weer hebben we die overgeslagen. Tarragona is verder een echt Spaans, oud stadje met kleine steegjes en leuke kleine winkeltjes. We hebben er de hele dag doorgebracht.

Zondagochtend is Mariska vertrokken en heb ik, behalve de was, vrij weinig gedaan. Ik heb genoten van het mooie weer en lekker een beetje gelezen.

Vorige week heb ik ook te horen gekregen dat naast de gratis crosstraining en yogalessen, er nu ook Zumbalessen zullen worden aangeboden op het werk. Echt geweldig! Anne en ik hebben lang aan Zumba gedaan, dus ik vind het erg leuk dat ik dat hier weer kan oppakken. Verder ben ik nog steeds 1 of 2 keer per week in de sportschool te vinden.

Hoewel ik dus nog wel veel sport, ben ik gestopt met hardlopen. Na een maand proberen, was het toch niet echt mijn favoriete bezigheid. Gelukkig ben ik niet het enige teamlid dat niet meedoet met de 10K race in juni, dat scheelt. Want ik heb er wel lang over getwijfeld of ik nu wel of niet mee moest doen. Hardlopen vind ik niets, maar ik vond het ook niet leuk om spelbreker te zijn. Uiteindelijk heb ik toch aangegeven er mee te stoppen, en toen bleek dat iemand anders uit het team ook niet mee gaat doen. Samen zullen we uiteraard de rest van het team aanmoedigen.

Qua werk is het ook een leuke tijd. Een tijdje terug hebben we op mijn initiatief een nieuwsbrief voor onze freelance vertalers ontwikkeld. Het ontwerp daarvan is nu klaar en ik ben samen met een paar collega’s druk bezig met het schrijven van de inhoud ervan. Eind deze maand gaat de eerste verstuurd worden! Het leuke is dat we ook zogenaamde partnerkortingen op bepaalde producten mogen aanbieden. We hebben zelf bedacht welke producten dat dat zijn. Erg handig voor als ik weer als freelancer ga werken voor Vistaprint als ik weer thuis ben. We bieden nu korting op visitekaartjes, telefoonhoesjes, katoenen draagtassen, fotokalenders en nog 2 andere producten waar ik nu even niet op kan komen.

Met zoveel dingen waar ik mee bezig ben, lijkt de tijd extra snel te gaan. Nog maar 2 maanden en dan ben ik alweer thuis. Voor mijn gevoel ben ik hier pas net, maar het is echt alweer 4 maanden geleden (morgen op de dag af) dat ik op het vliegtuig naar Barcelona stapte. Soms denk ik dat ik graag langer zou blijven hier. Andere keren heb ik ook wel weer zin om naar huis te gaan. Zowel hier als daar is het leuk. Wat een bofkont ben ik toch :-)


  • 07 Mei 2014 - 12:19

    Zusje:

    Jij bent zeker een bofkont! En niet in de minste plaats omdat je zulke lieve mensen in je omgeving hebt die je ook op komen zoeken (al is dat deels ook eigenbelang natuurlijk!) :-) Maar gelukkig hoef je zelf geen keuze te maken waar je wil werken (toch?), omdat je tijdelijke contract ten einde komt. En wie weet welke kansen zich weer aandienen..!

    Leuk dat je zumba kunt doen daar! Ik ga zaterdagochtends een pilates proberen...erg benieuwd! En mijn bootcamp (in het Beatrixpark) bevalt ook goed, heb direct een abonnement aangeschaft! Worden we dan toch nog sportief, zus? ;-)

    Ik vind het trouwens wel héél leuk dat je weer terugkomt! Geniet er nog maar van, 2 maanden vliegen vast ook voorbij! XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Silvie

Ik woon van januari tot juli in Barcelona en houd jullie graag op de hoogte van mijn ervaringen daar.

Actief sinds 30 Dec. 2013
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 4789

Voorgaande reizen:

08 Januari 2014 - 08 Juli 2014

Barcelona

Landen bezocht: