Zon, zee, strand, een fiets en een boot. - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Silvie van der Zee - WaarBenJij.nu Zon, zee, strand, een fiets en een boot. - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Silvie van der Zee - WaarBenJij.nu

Zon, zee, strand, een fiets en een boot.

Door: Silvie

Blijf op de hoogte en volg Silvie

10 Juni 2014 | Spanje, Barcelona

Het lijkt wel alsof ik alleen nog maar schrijf als ik bezoek heb gehad, maar ja, dan doe ik natuurlijk leuke dingen. Zonder bezoek leid ik gewoon mijn dagelijks leventje, niets bijzonders.

Afgelopen week was Audrey hier. Aangezien ik gewoon moest werken, heeft ze donderdag en vrijdag zichzelf moeten vermaken, maar dat ging prima. 's Avonds hebben we lekker gegeten en bijgekletst.

Zaterdag hebben we een fietstocht van 4 uur gemaakt door de stad, onder begeleiding van een gids en met een groepje andere toeristen. De Australische gids wist veel te vertellen over de geschiedenis en cultuur van de stad, en met de pauzes die we hadden, vlogen die 4 uur zo om. We begonnen op Plaza Jaume I en hebben een aantal bekende plekken aangedaan, waaronder Parc de la Ciutadella, Arc de Triomphe, Sagrada Familia en het strand. Leuk om de stad eens op een andere manier te bekijken dan te voet.

Zondag moesten we even bijkomen van de fietstocht en besloten we een catamarantocht te doen, inclusief DJ en barbecue. Er werd ook nog gestopt om te zwemmen. Voor mij was het de eerste keer dat ik in zee zwom sinds ik hier ben. Ik had verwacht dat het koud zou zijn, maar dat viel wel mee. Vanwege de hitte was het juist lekker en na afloop was ik zo weer opgedroogd. We hebben ontzettend gelachen, want er was een grote groep Franse jongens aan boord die het leuk vonden om gek te dansen. Ook de barkeeper deed erg zijn best om de mensen op de boot te entertainen, en met succes.

Vanwege Pinksteren hadden we een lekker lang weekend en maandag hebben we weinig anders gedaan dan op het strand liggen. Normaal ben ik niet zo'n strandganger, maar het was toch wel lekker om een dagje niets te hoeven. En ik heb een mooi kleurtje gekregen. We hebben heel decadent cocktails en tapas besteld bij een strandtent en die op onze ligstoelen onder de parasol opgegeten en -gedronken. De dag vloog voorbij, en toen was het alweer tijd om ons klaar te maken voor vertrek naar Nederland (Audrey) en een nieuwe werkdag (Silvie).

En nu kijk ik alweer uit naar het volgende bezoek: morgen komt Jolien. Wat we gaan doen, weet ik nog niet, maar 1 ding staat er al wel op het programma: voetbal kijken. Spanje - Nederland in Spanje kijken, dat wordt leuk!

  • 11 Juni 2014 - 16:19

    Mum:

    `nou Silvie, je bent maar druk met al die leuke dingen, zeg! Dat is echt geen straf....
    Geniet nog maar even, want voor je het weet ben je weer terug in het momenteel wel lekker zonnige Nederland. Heel veel plezier bij de voetbalwedstrijd! xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Silvie

Ik woon van januari tot juli in Barcelona en houd jullie graag op de hoogte van mijn ervaringen daar.

Actief sinds 30 Dec. 2013
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 4794

Voorgaande reizen:

08 Januari 2014 - 08 Juli 2014

Barcelona

Landen bezocht: