De laatste weken - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Silvie van der Zee - WaarBenJij.nu De laatste weken - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Silvie van der Zee - WaarBenJij.nu

De laatste weken

Door: Silvie

Blijf op de hoogte en volg Silvie

07 Juli 2014 | Spanje, Barcelona

Half juni kwam Jolien op bezoek. Helaas moest ik gewoon werken, dus hadden we we alleen 3 avonden en een zaterdagochtend samen. Gelukkig heeft ze zichzelf prima vermaakt en hebben we genoeg kunnen bijkletsen. Op vrijdag zijn we samen naar Bar Amsterdam geweest om voetbal te kijken, Nederland – Spanje. Wat een feest! Ondanks de hitte (geen airco, veel mensen), was het heel erg leuk om in het buitenland te kijken met andere Nederlanders. Omdat veel Catalanen anti-Spanje zijn, vonden ze het niet erg dat Spanje verloor, dus de sfeer na afloop was helemaal niet vervelend, het was juist erg rustig, behalve dan voor de Nederlandse bar natuurlijk ☺

Zaterdag deden mijn collega’s mee aan een hardloopwedstrijd. Deze begon om middernacht en ik ben met een collega even gaan kijken. Na afloop hebben we samen nog wat gedronken, wat erg gezellig was. Het is wel laat geworden!

Daarna volgde op maandag het teamuitje van mijn werk. We zijn naar de Costa Brava gereden en daar hebben we een catamarantocht gemaakt van 5 uur lang. Onderweg zijn we ergens gestopt om te gaan zwemmen, en na afloop zijn we uitgebreid gaan lunchen in een paella-restaurant. Daarna hadden we nog even tijd om naar het strand te gaan, en vervolgens werden we weer opgehaald en teruggebracht naar Barcelona. Wat een topdag!

De week erop waren er op maandag weinig mensen op kantoor, omdat dinsdag een feestdag was, San Juan. Veel mensen hadden die maandag vrij genomen zodat ze een lang weekend hadden. Zelf had ik geen vrije dagen meer, maar het was wel fijn werken, lekker rustig. Dinsdagochtend vroeg vloog ik naar huis, na een nacht heel weinig geslapen te hebben van al het vuurwerk dat bij San Juan hoort. Van dinsdag tot maandag ben ik dus thuis geweest vanwege een cursus die ik dat weekend in Nieuwegein had, en maandagavond ben ik voor het laatste weekje weer naar Barcelona gevlogen.

Die laatste week vloog echt voorbij! Het was een korte werkweek van 4 dagen, en omdat de vertaalster die ik tijdens haar zwangerschapsverlof verving alweer terug was, konden we de taken verdelen en was het een rustig werkweekje voor me.

Afgelopen vrijdag was mijn laatste dag. Vanwege de summer hours (vroeg beginnen, vroeg weg), konden we al om 15 uur weg en zijn we met het hele team wat gaan drinken aan het strand. Ik kon me geen fijner afscheid wensen. Ik hou echt van het strand en met het mooie weer en de leuke collega’s was het echt heel erg leuk.

Zaterdagavond was het strand dan ook de plek waar ik Nederland – Costa Rica heb gekeken. Natuurlijk was er een Nederlandse strandtent, en hoewel ik niet precies wist waar die was, was hij niet moeilijk te vinden. Gewoon kijken waar het oranje is :D Na een zenuwslopende wedstrijd ben ik met de mensen met wie ik voetbal had gekeken nog even langs geweest bij een collega die DJ is en die avond draaide. Er hadden veel mensen afgezegd omdat het voetbal veel langer duurde dan van tevoren verwacht, dus hij was blij dat we waren gekomen. Natuurlijk werd dit ook weer een late avond.

Zondag ben ik nog even naar het strand geweest en alvast begonnen met inpakken. Eigenlijk wilde ik maandag ook nog even gaan, maar helaas: storm, regen en onweer. Wel ben ik nog even het huis uit geweest omdat ik mijn telefooncontract moest opzeggen. Dat kan hier 1 dag van tevoren. Geen idee waarom ze daar in Nederland een hele maand voor nodig hebben? Inmiddels ben ik weer thuis en nu zit ik mijn laatste stukje te typen. Straks nog even de laatste spulletjes inpakken. Morgen is de sleuteloverdracht en inspectie van het appartement en dan ga ik naar huis. Gek idee om te bedenken dat ik morgen weer in mijn eigen bed slaap, maar ook wel weer fijn. Al met al heb ik echt een toptijd gehad in Barcelona en ik had het voor geen goud willen missen!

  • 07 Juli 2014 - 16:20

    Zusje:

    Jippie! Fijn dat je weer terugkomt:) en leuk dat je zo'n fijn afscheid hebt gehad, na zo'n geweldige tijd in Barça! X zusje

  • 07 Juli 2014 - 17:37

    Jolien:

    Ik had t ook niet willen missen;-) Was echt leuk.. vaker een paar daagjes weg zou ik zeggen!

  • 07 Juli 2014 - 19:05

    Silvie Van Der Zee:

    @ Anne: Ja, inderdaad erg leuk afscheid, maar ook fijn om weer naar huis te gaan.

    @ Jolien: Goed plan! :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Silvie

Ik woon van januari tot juli in Barcelona en houd jullie graag op de hoogte van mijn ervaringen daar.

Actief sinds 30 Dec. 2013
Verslag gelezen: 1245
Totaal aantal bezoekers 4793

Voorgaande reizen:

08 Januari 2014 - 08 Juli 2014

Barcelona

Landen bezocht: