Pasen - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Silvie van der Zee - WaarBenJij.nu Pasen - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Silvie van der Zee - WaarBenJij.nu

Pasen

Door: Silvie

Blijf op de hoogte en volg Silvie

22 April 2014 | Spanje, Barcelona

Mijn vorige verslag ging over het bezoek van Bart, en dit verslag gaat ook over het bezoek van Bart, want hij is met Pasen langsgekomen.

Donderdagavond kwam hij aan. Goede Vrijdag is in Spanje een feestdag, dus ik had een lang weekend. Vrijdag hebben we de hele middag in de stad rondgelopen, en 's avonds zijn we naar de Magic Fountain geweest. Het thema was Disney. De kleuren van de fontein waren aangepast aan het Disneyverhaal, dus bij de Lion King was het geel en rood, en bij de Kleine Zeemeermin blauw en groen. Heel mooi!

Zaterdag zijn we Barcelona uit geweest. We hebben een dagtrip gedaan naar Girona. Een mooi stadje, vooral het kasteel en de middeleeuwse stadsmuur. Aan het eind van de middag zijn we weer naar huis gedaan en 's avonds zijn we lekker thuisgebleven.

Zondagmiddag zijn we naar de film geweest en 's avonds naar de voetbalwedstrijd FC Barcelona - Athletic Club Bilbao. Barcelona won, dus het was feest in de stad. Heel erg leuk om mijn eerste voetbalwedstrijd mee te maken.

Maandag zijn we naar een tennistoernooi geweest. De eerste ronde werd gespeeld. We hadden gehoopt dat Nadal zou spelen, maar hij speelt geen eerste ronde. Wel hebben we een Nederlandse speler, Igor Sijsling, in actie gezien. Helaas verloor hij vrij makkelijk. Daarna nog een paar andere wedstrijden gezien.

Woensdag ga ik nog een keer. Dan speelt Nadal wel. Ik heb mijn laatste vrije dag aangevraagd om naar het toernooi te gaan. Het centre court is niet zo heel groot, dus waar je ook zit, je hebt goed zicht. Super om Nadal een keer in het echt te zien. Federer blijft mijn favoriet, en ik heb het geluk gehad om hem al 3 keer live gezien te mogen hebben, maar Nadal in actie zien is ook helemaal geweldig. Naast Nadal spelen er morgen waarschijnlijk nog meer grote namen, dus ik ben heel benieuwd!

  • 22 April 2014 - 15:42

    Zusje:

    Ha zus,

    De Magic Fountain, gaaf!! Ik móet daar toch een keer naartoe hoor!! Fijn dat jullie het zo gezellig hebben gehad en leuke tripjes hebben gemaakt. Zag inderdaad dat FC Barcelona heeft gewonnen, wel zo leuk, voor de sfeer in de stad! :) Ennuh...verder heb je niets meegemaakt (op je wérk bijvoorbeeld, waarvoor je daar bent? :-P)?

    xxx zusje

  • 22 April 2014 - 15:56

    Silvie Van Der Zee:

    Tja, werk is gewoon werk :P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Silvie

Ik woon van januari tot juli in Barcelona en houd jullie graag op de hoogte van mijn ervaringen daar.

Actief sinds 30 Dec. 2013
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 4797

Voorgaande reizen:

08 Januari 2014 - 08 Juli 2014

Barcelona

Landen bezocht: