Aftellen - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Silvie van der Zee - WaarBenJij.nu Aftellen - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Silvie van der Zee - WaarBenJij.nu

Aftellen

Door: Silvie

Blijf op de hoogte en volg Silvie

05 Januari 2014 | Nederland, Utrecht

Nog 3 dagen, dan is het zover. Dan vertrek ik voor 6 maanden naar Barcelona om daar als vertaler Engels - Nederlands te gaan werken bij een groot internationaal bedrijf: Vistaprint, bekend van de visitekaartjes. Ik ga de huidige vertaalster vervangen, die met zwangerschapsverlof gaat.

Het meeste is al geregeld. Ik heb een leuk appartement gevonden in de wijk Poblenou, vlakbij het strand en op loopafstand van mijn werk. Winkels, supermarkten, restaurants en niet te vergeten de sportschool zijn ook in de buurt te vinden.

Vanuit Vistaprint word ik goed begeleid. Ze vertellen me precies wat ik moet regelen. Zo moet ik bijvoorbeeld een Spaans sofinummer, een Spaans telefoonnummer en een Spaanse bankrekening hebben. Bij Vistaprint werken mensen die alleen maar bezig zijn met het begeleiden van mensen die naar Barcelona verhuizen om voor Vistaprint te komen werken. Mijn contactpersoon heeft alle benodigde formulieren voor het sofinummer al voor me ingevuld en ze gaat mee naar mijn afspraak op het gemeentehuis. Ik hoef alleen nog maar op te komen dagen! Ook heb ik al een afspraak bij de bank om een rekening te openen.

Ik krijg een verhuisbonus om een vliegticket, een hotelovernachting en de noodzakelijke huishoudelijke spullen te kunnen kopen en een aantal andere voordelen, zoals een kaart met restauranttegoed, korting op de metro en gratis Spaanse les.

Verder heb ik al gekeken waar ik een Spaanse simkaart en internet kan kopen en heb ik al geregeld dat een kennis van me die daar woont (en een auto heeft) met me meegaat naar Ikea.

Ik vertrek woensdag 8 januari en dan heb ik nog een paar dagen de tijd om al deze dingen te regelen. Maandag 13 januari is mijn eerste werkdag. Ik heb er vooral veel zin in, heel zenuwachtig ben ik niet. Ik heb al eerder een maand in Barcelona gewoond, dus de stad is me niet onbekend, en ik ken er een paar mensen. Ook ben ik tijdens mijn sollicitatie al op het kantoor van Vistaprint geweest, dus dat is ook niet meer nieuw. Laat het Spaanse avontuur maar beginnen!

  • 05 Januari 2014 - 14:12

    Mummes:

    Nou Silvie, het begint al direct met een mooi verhaal. Je hebt er duidelijk zin in! Goed teken natuurlijk.
    Ik wil graag je verhalen horen/lezen.
    Tot straks! xx

  • 05 Januari 2014 - 23:14

    Heleen:

    Ha Silvie,
    Wij, Gabriel en ik vinden dit leuk! Nu kunnen wij vanuit onze bureaustoel al jouw avonturen lui meebeleven! Veel plezier de komende tijd!

  • 06 Januari 2014 - 15:50

    Anne:

    Laat het avontuur maar beginnen inderdaad, zodat mama en ik je snel in de Spaanse zon (of..nou ja...) kunnen komen bezoeken!! Leuk dat je een blog bijhoudt, je schrijft al zo leuk en dan kunnen we vanuit Nederland lekker meegenieten. En toch vind ik het ergens ook een klein beetje verdrietig...maar dan bedenk ik me: een half jaar is zo om, ik zie je nog af en toe tussendoor (hoop ik) en jij hebt weer een mooi avontuur op je naam staan! Zet 'em op! X van zus(je)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Silvie

Ik woon van januari tot juli in Barcelona en houd jullie graag op de hoogte van mijn ervaringen daar.

Actief sinds 30 Dec. 2013
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 4810

Voorgaande reizen:

08 Januari 2014 - 08 Juli 2014

Barcelona

Landen bezocht: