De eerste dagen - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Silvie van der Zee - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Silvie van der Zee - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

Door: Silvie

Blijf op de hoogte en volg Silvie

10 Januari 2014 | Spanje, Barcelona

De eerste twee dagen zijn voorbij gevlogen! Woensdag vloog ik om 12 uur vanaf Schiphol en na enige vertraging landde het vliegtuig om 14.30 uur. Taxi gepakt naar het hotel dat ik voor de eerste nacht had geboekt, snel inchecken, en door naar het kantoor waar ik het appartement van huur, want daar had ik om 16 uur een afspraak. Appartement gecontroleerd, contract getekend, en toen had ik de sleutels. De sleutel van de voordeur van het gebouw is een echte sleutel, maar voor de voordeur van mijn appartement heb ik een sleutelkaart, zoals in een hotel.

Na het overhandigen heb ik snel even boodschappen gedaan in de supermarkt bij mij in de straat en daarna ben ik met een vriend van me die in Barcelona woont en zijn vriendin naar Ikea geweest. Gelukkig hadden ze een auto, want ik weet niet hoe ik alles mee zou moeten krijgen in de metro. Na Ikea heb ik snel even alle spullen in mijn appartement gezet en ben ik naar het hotel gegaan. Daar nog even wat gegeten in het restaurant en snel naar bed.

Donderdagochtend had ik een afspraak met iemand van Vistaprint, het bedrijf waar ik ga werken. Zij ging met me mee naar het politiebureau om een Spaans sofinummer aan te vragen. Dat gaat als volgt: je trekt een nummertje, wacht op je beurt, krijgt een aantal formulieren, dan ga je naar de bank aan de overkant van de straat om 10 euro te betalen (dat kan niet op het politiebureau), en dan ga je weer terug naar het politiebureau. Daar trek je weer een nummertje, je wacht op je beurt, en dan kan het proces afgerond worden.

Vervolgens moesten we ook nog een ander soort identificatie aanvragen op een andere locatie. Gelukkig waren we daar snel aan de beurt. Daarna had ik een afspraak bij de bank om mijn bankpas op te halen. Ik had vanuit Nederland al een account geopend, dus ook deze afspraak was snel klaar. Om er een productief dagje van te maken, ben ik ook maar gelijk naar The Phone House gegaan om een telefoonnummer en internet te regelen. Daarna naar huis om eindelijk mijn koffer uit te pakken. Vervolgens nog een paar laatste boodschappen gedaan en gekookt. Patatas bravas! Boodschappen en uit eten gaan zijn hier heel goedkoop. Voor 5 euro kun je prima lunchen en voor 35 euro heb je een volle tas met boodschappen, inclusief duurdere producten zoals wasmiddel.

Nu is het vrijdagochtend. Ik heb net mijn Spaanse telefoon en internet usb-stick opgehaald. De telefoon werkt, internet nog niet, maar dat ga ik thuis nog proberen. Ik zit nu in een winkelcentrum met WiFi om even mijn mail te checken en dit verslagje online te zetten. Nog een paar dagen rustig aan en maandag is mijn eerste dag bij Vistaprint. Ik heb er zin in!

  • 10 Januari 2014 - 11:29

    Mariska:

    Hoi Silvie,

    Leuk om je eerste verhaal te lezen. En natuurlijk fijn dat alles gelukt is met het appartement, je sofinummer etc.

    Liefs, Mariska

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Silvie

Ik woon van januari tot juli in Barcelona en houd jullie graag op de hoogte van mijn ervaringen daar.

Actief sinds 30 Dec. 2013
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 4810

Voorgaande reizen:

08 Januari 2014 - 08 Juli 2014

Barcelona

Landen bezocht: