De eerste werkdagen - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Silvie van der Zee - WaarBenJij.nu De eerste werkdagen - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Silvie van der Zee - WaarBenJij.nu

De eerste werkdagen

Door: Silvie

Blijf op de hoogte en volg Silvie

15 Januari 2014 | Spanje, Barcelona

Woensdagochtend 8.40 uur, ik zit dit verhaaltje op kantoor te typen. Niemand begint hier voor 9.00 uur, dus ik zit hier met nog 1 andere vroegere vogel. Aangezien ik maar beperkt internet heb thuis (ik heb zo'n dongel met 2,5 GB data), maak ik van de gelegenheid gebruik om op kantoor te internetten. Ik kom een half uurtje vroeger om mijn mail te checken, te Facebooken, etc.

Maandag begon ik om half 10 met de 'Onboarding', de eerste dag. Met nog 2 anderen kregen we allerlei informatie van diverse personen, van HR tot IT. Ook was er een teamlunch. Met het hele team gingen we uit eten, een heerlijke 3-gangenlunch in een Italiaans restaurant. Daarna kreeg ik een uitnodiging voor het jaarlijkse kerstfeest van Vistaprint. Omdat er hier zoveel mensen uit andere landen werken die vaak met de feestdagen naar huis gaan, doen ze hier het feestje eind januari. Het thema is circus, dus dat wordt shoppen voor een outfit dit weekend. Maar even navragen waar de dichtstbijzijnde feestwinkel is :-)

Ook gisteren was het weer een dag met veel informatie. Nu kreeg ik allerlei trainingen van de mensen in mijn team. Dit ging meer over hoe de vertaaltools werken, hoe bepaalde processen gaan, hoe je vrije dagen moet aanvragen, etc. Het hele team van vertalers is: een vertaler Duits, Nederlands, Frans, Spaans, Zweeds, Pools, Italiaans en Deens. Er zijn ook nog een hoop freelancers voor andere talen, want de site van Vistaprint is beschikbaar in 25 talen.

Als teambuilding activiteit heeft mijn team een keer per week Portugese les. Ze vroegen of ik ook mee wil doen, maar ik krijg hier twee keer per week op kantoor Spaanse les, en bovendien zijn ze al een jaar bezig met Portugees en dus al vrij ver gevorderd.

Verder biedt Vistaprint ook diverse trainingen aan, dus ik heb me ook alvast aangemeld voor een training Time Management. Nooit verkeerd :)

Mijn voornemen was om 3 keer per week te gaan sporten, maar de sportscholen die ik heb gevonden zijn te ver weg of te duur. Iets anders bedenken dan maar. Ik woon op 5 blokken van het strand, misschien kan ik een paar keer per week een uur gaan wandelen langs het strand of in de heuvels van Barcelona. Ze hebben hier ook veel fietsen, maar geen fietspaden, dus met al dat drukke verkeer durf ik dat niet zo goed. Nou ja, ik zie wel.

Voor de vertalers die dit lezen: ik krijg hier ook training over transcreation, intercultural communication, image localization en waarschijnlijk ook ondertiteling. Superinteressant, en een mens kan zichzelf nooit teveel ontwikkelen.

Ik ben hier pas een paar dagen, maar so far, so good!

  • 15 Januari 2014 - 09:21

    Mum:

    Hoi Silvie, dat ziet er allemaal goed uit, zeg. Wat leuk dat je spaanse les krijgt. De basis daarvoor heb je al, dus je zult dat dan wl weer snel oppikken lijkt me. Goed om te lezen dat het allemaal lekker loopt. xxx

  • 15 Januari 2014 - 10:07

    Zusje:

    Pas maar op dat het niet té leuk wordt, straks wil je niet meer terug! Spaanse les op kantoor, cursussen, strand, heuvels, feestje, lekker eten...Spanje klinkt zo slecht nog niet! Geniet ervan en oh ja...werkse! ;-)

  • 16 Januari 2014 - 11:59

    Saskia Steur:

    Hoi Silvie, leuk om je avonturen te delen. Heel herkenbaar ook, zo'n eerste werkweek in een ander land.... Succes met alles, en geniet er vooral van :-)

  • 16 Januari 2014 - 22:31

    Puppes:

    Nou, ziet er inderdaad niet verkeerd uit. Muy bien. Ik wil wel ruilen ...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Silvie

Ik woon van januari tot juli in Barcelona en houd jullie graag op de hoogte van mijn ervaringen daar.

Actief sinds 30 Dec. 2013
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 4806

Voorgaande reizen:

08 Januari 2014 - 08 Juli 2014

Barcelona

Landen bezocht: