Hondenpoep en geparfurmeerde vuilniszakken - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Silvie van der Zee - WaarBenJij.nu Hondenpoep en geparfurmeerde vuilniszakken - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Silvie van der Zee - WaarBenJij.nu

Hondenpoep en geparfurmeerde vuilniszakken

Door: Silvie

Blijf op de hoogte en volg Silvie

05 Februari 2014 | Spanje, Barcelona

Nu ik al een maand in Barcelona ben, zijn me wat dingen opgevallen in de stad en op kantoor.
Bijvoorbeeld:
- Eigenlijk wist ik het al, maar de mensen spreken hier behoorlijk slecht Engels. Gelukkig gaat mijn Spaans heel snel vooruit, dus ik kan me wel redden hier, maar in een wereldstad als Barcelona zou je verwachten dat je ver komt met Engels. Niet dus. Behalve misschien op de toeristische plekken, maar daar ben ik nog niet geweest.
- Spaanse mensen kunnen mijn naam niet goed uitspreken. Of het wordt Selvie, of het wordt Silvie-je. In Spanje wordt de e apart uitgesproken namelijk.
- De mensen hier zijn gek op lekker eten en zoetigheid. Op elke straathoek is een bakker te vinden met lekkere chocoladecroissants, donuts en taartjes. Elk restaurant serveert ’s middags een driegangenmenu met de lekkerste toetjes. Eigenlijk is het wel handig om ’s middags warm te eten, dan hoef ik ’s avonds niet te koken en heeft het eten langer de tijd om te verbranden. Ik loop heel veel hier en ik sport, dus beweging genoeg. En gelukkig eet ik niet dagelijks een driegangenlunch.
- Ik weet niet of we ze in Nederland ook hebben, maar ze verkopen hier geparfurmeerde vuilniszakken. Mijn vuilnis ruikt nu heerlijk naar rozen in plaats van naar vuilnis. Ideaal (en een beetje chemisch).
- Er zijn hier ontzettend veel mensen met honden en veel mensen die roken op straat. Uitkijken waar je loopt dus, want de stoep ligt vol poep en peuken.
- Tegelijkertijd wordt er overal gerecycled. Er zijn aparte containers voor glas, papier, plastic en restafval, dus het wordt je heel gemakkelijk gemaakt om te recyclen. Daar ben ik blij om, want thuis deed ik dat al en ik kan het hier blijven doen.

Op kantoor wordt er ook veel gerecycled. Het is even zoeken naar de juiste prullenbak, want ook hier worden papier, plastic, karton (=geen papier!) gescheiden en voor elk soort afval is een ander soort prullenbak. We hebben ook biologisch afbreekbare borden, die worden apart weggegooid. En hoewel we een koelkast met gratis frisdrank en flesjes water hebben, wordt je vriendelijk verzocht je flesje bij te vullen met water uit de waterautomaat in plaats van steeds een nieuw plastic flesje te pakken. We hebben ook plastic en kartonnen bekertjes (die kunnen gerecycled worden), maar het is beter om je koffie of thee uit een mok te drinken. Ik ben blij dat Vistaprint dit allemaal mogelijk maakt, want ik vind recyclen zelf ook heel belangrijk.

Even over wat anders: ik heb nog steeds geen post ontvangen. Misschien is de Spaanse postservice slecht en duurt het 3 weken, ik wacht rustig af.

Per mail heb ik al wel wat verzoekjes ontvangen om op bezoek te komen. Het schema ziet er als volgt uit:

- 21-22 maart: mama, Anne (papa?)
- 18-21 april: Bart
- 30 april – 4 mei: Mariska
- 26-30 juni: zelf in NL
- 5-8 juli: Bart

Er is dus nog ruimte voor degenen die langs willen komen (Stolkjes?). Laat het me weten, gezellig als je op bezoek komt!

  • 05 Februari 2014 - 20:03

    Serina:

    Hi silvie,

    het klinkt allemaal ongelooflijk goed zeg!

    Je heb het maar goed daar.

    het is leuk om elke keer je reisverslag te lezen

    We hopen je snel weer te zien!

    Groetjes
    serina, marco, nick


  • 06 Februari 2014 - 10:03

    Silvie:

    Hoi Serina, Marco en Nick,

    Leuk dat jullie mijn blog lezen! Ik heb het zeker goed hier. Met jullie ook alles goed?

    Groetjes,
    Silvie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Silvie

Ik woon van januari tot juli in Barcelona en houd jullie graag op de hoogte van mijn ervaringen daar.

Actief sinds 30 Dec. 2013
Verslag gelezen: 226
Totaal aantal bezoekers 4808

Voorgaande reizen:

08 Januari 2014 - 08 Juli 2014

Barcelona

Landen bezocht: